La professora Núria Castell, reconeguda amb el Premi Sant Jordi 2020 de l’Institut d’Estudis Catalans

L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) ha atorgat un dels Premis Sant Jordi 2020 a la investigadora i professora de la UPC Núria Castell, que ha estat guardonada amb una menció honorífica en la modalitat ‘Premi Creu Casas. Dones per canviar el món’. Aquest guardó reconeix la seva extensa trajectòria professional i la seva contribució i suport al paper de la dona en la tecnologia.

Núria Castell és llicenciada en Informàtica per la UAB i doctora en Informàtica per la UPC. Professora del departament de Ciències de la Computació de la UPC. Degana de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)  de la UPC del 2010 al 2017. Membre del grup de recerca de Processament del Llenguatge Natural, dins del centre específic de recerca IDEAI (Intelligent Data Science and Artificial Intelligence), i membre del consell assessor de l’APTICC (Associació de Professionals TIC de Catalunya).

A la UPC School és codirectora del nou postgrau en Enginyeria Quàntica de la UPC School, i ha participat com a directora acadèmica, coordinadora o docent en altres programes de l’àrea TIC en obert. També forma part del professorat i coordinació acadèmica del màster en Intel·ligència Artificial, un programa en col·laboració amb Three Points, i del programa de Transformació Digital, que s’ofereix en col·laboració amb la Toulouse Business School. Al programa corporatiu a mida per Accenture en Digital Innovation for Business Development també és directora acadèmica.

Els Premis Sant Jordi, instituïts el 1914, constitueixen la tradició més antiga de l’IEC i contribueixen a assolir la finalitat de l’Institut de promoure la recerca científica, l’alta cultura i la llengua catalana. La situació d’alerta per la COVID-19 ha obligat a suspendre l’acte de lliurament dels premis.