La UPC rep dos premis a la qualitat docent universitària Jaume Vicenç Vives

5 d’octubre de 2009

Aquest any els premis Jaume Vicenç Vives, que atorga la Generalitat de Catalunya, han reconegut la innovació docent de Luis Castañer, professor del Departament d’Enginyeria Electrònica de la UPC, que ha rebut el premi individual gràcies a la introducció de nous ensenyaments i mètodes en l’enginyeria electrònica i de telecomunicacions. S’ha reconegut sobretot la seva feina en l’àmbit de l’energia solar fotovoltaica.

D’altra banda, el premi col·lectiu ha estat per a un equip de 12 professors del Departament d’Organització d’Empreses de l’ Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica (ETSEIAT) del Campus de Terrassa de la UPC.

L’equip, coordinat pel professor del mateix departament Pep Simó, ha ideat un sistema innovador de formació de baix cost a través de la xarxa. Es tracta d’un sistema de gravació de píndoles audiovisuals docents de fàcil edició que es publiquen al canal YouTube en obert perquè puguin ser consultades tant per l’estudiantat de la UPC com per qualsevol altre usuari.

Segons Simó, la novetat d’aquest sistema rau en el fet que es necessiten molt pocs recursos ja que la majoria dels usuaris ja els té al seu abast.

Amb aquests premis es recalca l’aposta de la Universitat Politècnica de Catalunya per un ensenyament de qualitat.■