Conclou amb èxit de participació la primera edició del curs Patrimoni Científic, Tècnic i Industrial. El Cas de Catalunya

2 d’octubre de 2009

El curs de formació contínua Patrimoni científic, tècnic i industrial. El Cas de Catalunya, de cinc dies de duració, va començar el passat dia 14 de setembre i ha suscitat un especial interès entre els professionals en la matèria ja que, en aquesta primera edició, el nombre de sol·licitants ha superat el de les places que oferia el curs.

Disset professionals de les àrees de l’arqueologia, la història, l’arquitectura i la ciència han passat una setmana a Barcelona per fer aquest curs i aprofundir en els aspectes teòrics i pràctics del patrimoni català en les activitats científiques, tècniques i industrials.

Un dels principals objectius del curs ―i el seu valor afegit― ha estat l’anàlisi d’un tipus de patrimoni poc conegut i estudiat en el món de la historiografia: el centrat més en la ciència, la industria i la tècnica que no pas en possessions materials o llegats familiars. Els alumnes, tots de nacionalitat estrangera, han pogut estudiar els diferents enfocaments i metodologies amb relació a aquest valuós patrimoni.

Tot i que el curs ha dedicat algunes sessions a analitzar les diferents actuacions per a la preservació i la valoració del patrimoni científic, tècnic i industrial a Espanya i a altres països europeus, el curs s’ha centrat sobretot en l’estudi del cas de Catalunya.

Antoni Roca Rosell, president de la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica, ha dirigit el curs, en què també hi ha col·laborat la
Càtedra UNESCO de Tècnica i Cultura de la Universitat Politècnica de Catalunya.■