Postgraus microcredencials en mobilitat 4.0

Del metavers als drons com a forma de transport, aquests són alguns dels eixos temàtics de les microcredencials que la UPC School impartirà a partir de gener. Serà la primera vegada que la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) imparteixi aquest tipus d’estudis previstos per la LOSU i ho farà articulant una oferta de 14 cursos de postgrau de curta durada centrada en l’àmbit de la mobilitat 4.0. Aquests cursos formen part de les accions formatives finançades pel Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, a través dels fons Next Generation de la Unió Europea.

La UPC School ofereix microcredencials, un nou model formatiu de curta durada, més flexible i orientat a la formació al llarg de la vida i el reciclatge professional. La UPC és la universitat a Espanya que ha presentat més propostes en la convocatòria d’ajuts de 2022 per a cursos de digitalització i sostenibilitat en el transport i la mobilitat, oberta pel Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea-Next Generation.

Els 14 estudis microcredencials podran cursar-se en format presencial o semipresencial. Amb una càrrega lectiva de 15 crèdits ECTS i una durada d’entre quatre i sis mesos, aquests estudis estan orientats a què els professionals adquireixin i millorin les seves competències relacionades amb la digitalització i la sostenibilitat en l’àmbit del transport i la mobilitat, així com la logística, l’operació i el manteniment de les infraestructures vinculades. Una oferta que té l’objectiu d’acompanyar i promoure les transformacions digitals del sector.

Aquesta és l’oferta de microcredencials en mobilitat 4.0:

La UPC té previst incorporar més microcredencials a la seva oferta formativa, especialment dins les convocatòries del Ministeri per al Desenvolupament de les microcredencials Universitàries a Espanya, en el marc de l’estratègia europea de formació al llarg de la vida i reciclatge professional que preveu la nova Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU).

La modalitat formativa de microcredencials està impulsada des de la Unió Europea per afavorir la inclusió i la igualtat d’oportunitats. S’orienta a facilitar l’adquisició i la millora de coneixements, competències i capacitats necessàries per al desenvolupament personal i professional de manera ràpida, així com l’adaptació a les necessitats del mercat laboral i de l’entorn canviant. La LOSU preveu una estructura modular per la qual cada formació pugui tenir sentit de forma independent i, alhora, acumular-se i combinar-se en credencials més àmplies en el marc d’un itinerari formatiu personalitzat.

Programes finançats pel Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU.