Roger Arnau, alumni del màster en Fabricació Additiva, guanya el concurs Explorer 2023 a la UPC

Roger Arnau Bach, exalumne del màster en Fabricació Additiva de la UPC School, ha guanyat el concurs d’emprenedoria Explorer a la Universitat Politècnica de Catalunya, que impulsa el Banc Santander i que a la UPC es desenvolupa en el marc del programa Emprèn UPC. Ha estat guardonat pel projecte ‘Zephyr’, que consisteix en el desenvolupament d’un coixí amb tecnologia d’impressió 3D, adaptable a cada pacient, que evita o minimitza l’aparició de llagues i úlceres.

El coixí és transpirable, regulable amb les mans per canviar punts de pressió; també és anti nafres i es pot personalitzar segons les característiques fisiològiques o les necessitats de cada usuari per evitar que apareguin llagues. El disseny està pensat per millorar la qualitat de vida de les persones que han de passar llargs períodes de temps en una cadira de rodes o estirats al llit sense poder moure’s.

Roger Arnau va concebre aquest projecte com a treball final del màster de formació permanent en Fabricació Additiva. El passat mes de novembre, ell i la resta d’estudiants de la 1a promoció d’aquest màster van presentar els seus projectes finals en format elevator pitch davant d’una trentena d’empreses i professionals del sector al Digital Lab de l’ESEIAAT. Roger va guanyar també aquest concurs elevator pitch, i gràcies a això ha pogut desenvolupar el seu treball durant 6 mesos al 3D Incubator de Leitat i el Consorci de la Zona Franca.

“Després de treballar a una empresa de cadires de rodes i complements com a dissenyador mecànic, on vaig aprendre molt de lesions medul·lars i de les tecnologies 3D, vaig decidir intentar posar fi al fet de conviure amb les llagues pel fet d’haver d’estar mesos o anys estirat al llit en el procés de curació”, explica Roger Arnau.

A la final UPC del concurs Explorer s’hi han presentat altres 7 candidatures, amb propostes que van des d’una app d’entrenament personal, una plataforma de vídeo sota demanda (VOD) de pel·lícules clàssiques o un dispositiu per saber l’estat de maduresa de fruites i verdures.