La UPC School posa en marxa el projecte Dona Tech XXI

19 de setembre de 2009

La UPC School of Professional & Executive Develpment, com a organització implicada en el desenvolupament professional, posa en marxa la campanya de sensibilització Dona Tech XXI. L’objectiu d’aquest projecte, que es du a terme juntament amb la Generalitat de Catalunya, és millorar la formació de la dona politècnica perquè pugui assolir càrrecs de més responsabilitat.

La UPC School creu en la necessitat de conscienciar totes les enginyeres i professionals tecnològiques de Catalunya que, encara que ocupin pocs càrrecs directius, han de continuar lluitant per incrementar-hi la presència i assolir una igualtat real.

Tot i que la majoria d’empreses comparteixen la voluntat de tenir una diversificació de gènere en els seus equips directius, la realitat és totalment diferent. En l’actualitat, tan sols un de cada cinc llocs de treball de direcció és ocupat per una dona, i precisament el sector tecnològic destaca com un dels àmbits en què hi ha més homes. És per posar fi a aquesta situació que la UPC School ofereix programes formatius per pal·liar la segregació, a més d’oferir beques que atorguen diferents organismes.

Aquesta campanya està subvencionada pel Servei d’Ocupació de Catalunya i pel programa de Projectes Innovadors, i està cofinançada pel Fons Social Europeu.

Concurs Dona Tech XXI i Futura Dona Tech XXI

El projecte posa en marxa un concurs que pretén premiar les dones politècniques que volen optar a càrrecs directius. L’objectiu del concurs és trobar la Dona Tech XXI, un guardó que s’atorgarà a una dona politècnica en reconeixença a la seva trajectòria professional. A més, també busquem la Futura Dona Tech XXI, que és la dona politècnica de com a màxim 30 anys que vol formar-se per tenir més aptituds per als càrrecs de responsabilitat. Aquesta mateixa persona es podrà nomenar candidata i podrà proposar algú com a candidata a Dona Tech XXI.

Els premis, que es lliuraran a final de maig, consisteixen en un guardó per a l’anomenada Dona Tech XXI i un màster gratuït a la UPC School per a la guanyadora de la Futura Dona Tech XXI.

Podreu trobar-ne més informació al web www.donatechxxi.cat. ■

Enllaç d’interès: