La UPC School premia la dona politècnica amb la segona edició del concurs Dona Tech XXI

12 d’abril de 2011

Malgrat que les perspectives sobre la incorporació de la dona en llocs directius estan millorant, els darrers estudis encara indiquen que les xifres d’ocupació en càrrecs de responsabilitat per sexes estan lluny d’assolir una posició igualitària. L’anomenat “sostre de vidre” encara dificulta l’accés de la dona a càrrecs directius, un entrebanc per al qual el talent i la preparació professional es proposen com un dels factors més eficaços per fer-hi front.

Per incidir en aquesta qüestió, i reforçar el seu compromís per acompanyar la dona en el seu desenvolupament professional, la UPC School of Professional & Executive Development presenta una nova edició d’aquest concurs Dona Tech XXI, que vol posar en valor la formació com un dels impulsors més importants en el desenvolupament d’una carrera professional d’èxit.

Dona Tech XXI i Futura Dona Tech XXI

El premi Dona Tech XXI reconeix la trajectòria professional en l’àmbit tecnològic d’una dona amb més de 10 anys d’experiència professional que ha accedit a tasques de responsabilitat i que ha sabut conciliar de manera eficaç la seva vida laboral i personal.

El premi Futura Dona Tech XXI, per la seva banda, reconeix tres dones de l’entorn tecnològic que estan iniciant la seva carrera professional amb iniciativa i empenta. La guanyadora d’aquest premi de Futura Dona Tech XXI obtindrà una beca del 100% per cursar un dels programes de la UPC School, mentre que la 2a i 3a finalista tindran un descompte de 4.000 i 2.000 euros respectivament en el programa de formació contínua de la UPC School que elles escullin. Podran participar en aquesta categoria les dones que tinguin menys de 10 anys d’experiència laboral en l’àmbit cientificotècnic.

Característiques del concurs

Podran participar en el concurs Dona Tech XXI les dones que estiguin graduades en alguna de les especialitats cientificotècniques (enginyeria, arquitectura, química, biologia, física…). Les candidates a la categoria Dona Tech XXI seran proposades per un tercer: ja sigui la organització per a la qual treballi la candidata, contactes professionals, etc…, mentre que les que corresponguin a Futura Dona Tech XXI es realitzaran a títol personal. Per poder inscriure’s, caldrà que facin la seva sol·licitud a través de http://www.donatechxxi.cat fins el dia 31 de maig de 2011.

Com aquest concurs vol promoure el reconeixement a la dona politècnica per part dels professionals que l’envolten, serà el seu entorn professional i personal qui podrà votar les candidates. Aquelles que més vots hagin rebut, quedaran entre les 10 finalistes en la categoria Futura Dona Tech XXI i també entre les 3 finalistes a la categoria Dona Tech XXI. Un jurat format per representants del món universitari, professional i institucional decidirà qui són les guanyadores.

L’entrega de premis tindrà lloc el 15 de juny de 2011, a les 19h de la tarda, a la Sala d’Actes de la UPC School of Professional & Executive Development (c/ Badajoz, 73-77, Barcelona).

Aquest concurs compta amb la col·laboració de RAC 105.

Més informació i inscripcions: