L’arquitecte Mario Corea, doctor ‘honoris causa’ per la Universidad Nacional de Rosario

L’arquitecte Mario Corea, director acadèmic del màster en Arquitectura Sanitària: Present i Futur de la UPC School, ha estat reconegut amb el títol de doctor honoris causa per la Facultat d’Arquitectura, Planejament i Disseny de la Universidad Nacional de Rosario d’Argentina, juntament amb els professionals Claudio Vekstein i Jorge Moscato. A causa de les restriccions imposades per la pandèmia, l’acte es va realitzar de forma virtual el passat 21 d’agost.

MarioCoreaAquest títol de doctor honoris causa suposa per a Mario Corea un merescut reconeixement a la seva extensa i prolífica carrera professional en l’àmbit arquitectònic. Com a director del LA(H)B Laboratori d’Arquitectura Hospitalària Barcelona i fundador de l’estudi Mario Corea Arquitectura, amb seu a Barcelona i Buenos Aires, s’ha convertit en una de les figures referents en arquitectura sanitària en l’àmbit internacional. Al llarg de la seva carrera, ha estat guardonat amb nombrosos premis i distincions, com el Premi a la Trajectòria en Arquitectura Internacional de la XIII Biennal de Buenos Aires o el Premi NAN per l’obra de l’Hospital Sant Joan de Reus.

Mario Corea, nascut a Rosario, fa més de 40 anys que desenvolupa la seva carrera professional a Europa. Va ser docent a l’ETSAV-UPC des de 1976 fins a 2007 i ha estat professor convidat en nombroses universitats internacionals. És membre d’honor de l’American Institute of Architects (Hon.FAIA). Es va formar amb el Master of Architecture in Urban Design de Harvard University i el Diploma in Urban Studies de l’Architectural Association de Londres.

En el següent vídeo de la Universidad Nacional de Rosario (UNR) pot recuperar-se la cerimònia de lliurament del títol.