Les estratègies per a la creació i consolidació d’empreses tecnològiques, a debat a la UPC School

19 de juliol de 2010

El passat dijous, el Tech Talent Center va acollir el Breakfast del 22@ Barcelona del mes de juliol, que va constituir una oportunitat excel·lent per a l’intercanvi d’experiències innovadores entorn a la creació d’empreses del sector de la tecnologia, fent accent a les estratègies i reptes que sorgeixen en aquest context post-crisi. Una conjuntura que, com va quedar de manifest en totes les intervencions, obliga a optimitzar recursos, obrir-se a nous mercats però, sobretot, innovar.

Antoni Giró, Rector Magnífic de la UPC, va donar la benvinguda a l’acte i als assistents, tot expressant el seu grat perquè la UPC hi col·labori amb les activitats del districte 22@, i va recordar el seu compromís per continuar-hi treballant a través del nou Campus Diagonal Besós, que acollirà al voltant de 5.000 estudiants en un dels campus d’enginyeria industrial referents al Sud d’Europa.

El primer ponent de la jornada, Carlos Guzmán, fundador de l’empresa de creació de videojocs Wake-Studios, va explicar la seva experiència com a emprenedor tecnològic, que no ha estat exempta de dificultats tecnològiques i econòmiques. No obstant, segons aquest jove emprenedor, “fer el que t’agradi, conèixer el teu equip de treball amb anterioritat i guanyar premis que t’obrin portes pel finançament”, són alguns dels ingredients que han d’acompanyar el naixement d’una empresa.

La segona experiència va venir a càrrec de Carlos Hernández, director general i fundador de www.icontainers.com, una empresa que opera on-line especialitzada amb transport de mercaderies internacionals. El que va nàixer en 2007 com a conseqüència d’un spin-off d’una empresa tradicional que volia agilitzar serveis i innovar a través d’Internet, ara es troba en ple procés d’expansió i internacionalizació, amb 150 clients actius i les mirades posades en el mercat americà.

Carles Puente, professor especialitzat en gestió de la tecnologia a la UPC, i que va parlar com a innovador 22@ del mes, va centrar la seva intervenció com a cofundador de l’empresa Fractus, una organització pionera en disseny d’antenes fractals que ha començat a consolidar-se en l’àmbit de les llicències tecnològiques, amb 150 patents arreu del món. Puente va atribuir l’èxit de la seva organització a la necessitat d’adaptar-se al mercat per conèixer les seves necessitats i poder donar-hi resposta.

Josep M. Piqué, conseller delegat del 22@ Barcelona, va clausurar l’acte, tot agraint la col·laboració de la UPC School en aquest esmorzar. Tot seguit, tots els assistents van gaudir d’un networking coffee a les instal·lacions del Tech Talent Center.■