Les experiències en il·luminació urbana de Lara Elbaz i Miguel Ángel Rodríguez Lorite

El passat dijous 17 de juliol vam tancar el cicle de conferències que anualment realitzem en el marc del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica de la UPC School amb una doble conferència a càrrec de Lara Elbaz i Miguel Ángel Rodríguez Lorite, que van compartir a l’Open Talent: “Reptes actuals en il·luminació de patrimoni i del paisatge urbà” les seves experiències en il·luminació d’espais urbans.

Tots dos dissenyadors d’il·luminació van fer un repàs als seus principals projectes en lighting design, amb el denominador comú d’haver hagut de treballar la il·luminació en espais urbans o patrimoni arquitectònic, tot detallant quins van ser els èxits, reptes i dificultats en el desenvolupament i execució d’aquests projectes.

LarOpen Talent Lorite y Elbaza Elbaz va aprofundir en alguns dels seus projectes d’il·luminació, com és el cas de Madrid Río, però es va centrar especialment en el projecte Ríos de Luz de Valladolid, un encàrrec de l’Ajuntament que recrea l’antic recorregut de la Esgueva realçant els monuments; travessant i unint diferents àrees del centre de la ciutat. En aquest projecte va harmonitzar i unificar el color en l’entorn urbà d’aquesta ruta, potenciant el modelat dels volums arquitectònics per aconseguir nous paisatges visuals i posar en relleu, així, l’atractiu turístic d’aquesta zona. Lara Elbaz combina, des de 2008, la seva activitat professional com a dissenyadora d’il·luminació independent en el seu estudi Lara Elbaz Lighting Design amb una intensa activitat docent.

Miguel Ángel Rodríguez Lorite és, des de 2006, director de l’empresa Intervento, dedicada a la museografia i la il·luminació. Entre els seus últims projectes, destaca el Pla Director d’Il·luminació del Conjunt Històric de Segòvia o la Catedral, Palau Episcopal i edifici Moneo del centre històric de Múrcia, els reptes en el disseny i execució dels quals va poder compartir amb tots els assistents a l’Open Talent de dijous passat. Rodríguez Lorite és membre d’honor de l’Associació Professional de Dissenyadors d’Il · luminació (APDI).

DSC_0069lighting_designDSC_0046

En aquesta sessió, i prèviament a la conferència, Miguel Ángel Rodríguez Lorite i Lara Elbaz van realitzar una correcció personalitzada dels projectes dels alumnes d’aquesta edició del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica.

La revista d’il·luminació, arquitectura i interiorisme iCandela ha publicat un article sobre la conferència, amb dues entrevistes en vídeo a Miguel Ángel Rodríguez Lorite i Lara Elbaz.
No et perdis les fotos de tot l’acte al nostre perfil de Flickr!