Les postres de Jordi Roca, del Celler de Can Roca, inauguren la 6a edició del màster en Aromes i Fragàncies

15 d’octubre de 2009

Jordi Roca va centrar l’acte en l’adaptació particular que ha dut a terme sobre determinats perfums, un art culinari que descobreix la màgia de les aromes i les reconstrueix a través d’una exquisida i curosa combinació d’ingredients, textures i temperatures.

Roca, el benjamí dels germans de El Celler de Can Roca i mestre de postres d’aquest conegut restaurant, que té dues estrelles Michelin, va dedicar gran part de la conferència a explicar la interpretació gustativa que ha fet de coneguts perfums com ara Eternity de Calvin Klein, Trésor de Lancôme, Angel de Thierry Mugler o Terre d’Hermès, entre d’altres. Roca interpreta les notes d’entrada i de fons d’aquestes fragàncies, tot evocant productes naturals, essències i flors a les quals aconsegueix donar forma, color i un gust especial fins a convertir-les en unes postres extraordinàries. El xef de postres va insistir en el fet que no solament es tracta d’una qüestió de creativitat i enginy, sinó d’una curosa “educació de l’olfacte” i de “tècnica” pel que fa a la manipulació de productes naturals per a la creació i el tractament de les olors. Roca va demostrar que disposa d’una àmplia experiència en el desenvolupament de fragàncies, àmbit en què tant la memòria gustativa com l’aromàtica es conjuguen per crear autèntiques joies per al paladar i l’olfacte.

En finalitzar l’acte, els assistents van tenir l’oportunitat de tastar l’adaptació del perfum Carolina, de Carolina Herrera, que va consistir en un deliciós plat afruitat i dolç elaborat a base de crema de fruita de la passió i una gelatina de fruits vermells i vainilla, acompanyada d’un toc efervescent, que va delectar els alumnes del màster en Aromes i Fragàncies i el públic assistent.

L’acte s’emmarca dins del cicle de conferències OPEN TALENT de la UPC School, una iniciativa organitzada per la UPC School of Professional & Executive Development al Tech Talent Center que té com a objectiu fomentar l’intercanvi de coneixements entre els professionals de l’entorn tecnològic i empresarial.■