Manel Medina, Premi d’Honor a La Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

La 24a edició de la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, celebrada la nit del dilluns 18 de març, va lliurar un dels dos Premis d’Honor Nacionals a Manel Medina, catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya, expert en ciberseguretat i director acadèmic del màster en Cybersecurity Managament de la UPC School. L’altre premi d’Honor va recaure en el president de l’Autoritat Catalana de la Competència, Marcel Coderch. La cerimònia va comptar amb la presència del president de la Generalitat, Quim Torra, i del president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, com a convidats d’honor.

ManelMedina_NitTelecosLa Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica és la cita institucional pionera i de referència del sector de les Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació. Està organitzada conjuntament per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF) i busca ser la principal trobada de networking anual entre professionals, empreses, administració pública, associacions i institucions del sector TIC.

L’esdeveniment és, també, el marc de lliurament dels premis als millors professionals i projectes del sector TIC: els premis Salvà i Campillo, guardons de prestigi que reconeixen la personalitat de l’any i l’emprenedoria, els premis Alan Turing, de reconeixement al CIO de l’any i a la responsabilitat social, el premi a la Comunicació i Divulgació de les TIC, i el Premi d’Honor de La Nit.

Manel Medina ha estat premiat, precisament, amb aquesta màxima distinció per la seva contribució internacional al sector de la ciberseguretat. És catedràtic a la Universitat Politècnica de Catalunya des de 1992 i coordinador científic del capítol europeu de l’AntiPhishing Working Group (APWG). Des del 1994 dirigeix l’esCERT-UPC, el primer equip de resposta a incidents a Espanya. Ha exercit com a expert a NIS i va ser responsable de la unitat de relació amb CERTS a ENISA (European Network and Information Security Agency).