Nou curs en Millora Lean Six Sigma, en línia i amb matrícula flexible

La UPC School estrena un nou format de programes amb matrícula i inici flexible amb el nou curs de formació permanent Millora Lean Six Sigma. Nivell Green Belt, una formació en línia de curta durada sobre gestió de projectes a través de la reconeguda metodologia Lean Six Sigma. Els participants poden inscriure’s en qualsevol moment que el programa estigui disponible i seguir el seu propi ritme d’estudi.

Les inscripcions al curs estan actualment obertes, i l’accés a la formació es farà efectiu a partir del 12 de setembre. Els estudiants seguiran el curs a través d’un campus virtual i compten amb un màxim de 6 mesos per completar-lo, al qual podran dedicar-se segons la seva disponibilitat. La idea és que l’alumne pugui seguir un ritme d’aprenentatge flexible i adaptat als seus horaris, facilitant així la conciliació personal i professional.

La metodologia del curs es basa en l’assimilació dels conceptes clau i en la seva aplicació en casos pràctics de situacions reals. Això s’aconsegueix a través d’una gran varietat de materials i eines d’aprenentatge, presentats al campus en format amigable. L’alumne decidirà en quin moment desitja ser avaluat i comptarà amb tot moment amb el suport d’un tutor, que estarà disponible per resoldre dubtes quan sigui necessari.

El curs se centra en la metodologia estratègica de gestió de processos Lean Six Sigma, l’objectiu de la qual és fer que les empreses siguin més eficients i competitives eliminant tota mena de desaprofitaments i ineficiències i identificant oportunitats de millora. Aquesta detecció s’aborda de manera sistemàtica identificant els rols i responsabilitats en aquest procés de millora i utilitzant la metodologia (DMAIC), basada en la diagnosi a partir de dades convenientment recollides i analitzades i en un pla d’implantació de les millores detectades. El curs se centra en el nivell green belt, per a aquells perfils que col·laboren o lideren projectes de petita o mitjana envergadura, sota la coordinació dels black belt, el rol encarregat de dirigir de forma global els projectes de millora.

El curs està dirigit per Xavier Tort-Martorell i Pere Grima, dos referents en metodologia Six Sigma, que també dirigeixen el postgrau presencial en Programes de Millora Lean Six Sigma. Nivell Black Belt, amb una trajectòria consolidada de 23 edicions a la UPC School. L’equip docent es completa amb professionals amb una llarga trajectòria assessorant empreses en l’aplicació del Lean Six Sigma i formant professionals Black Belt i Green Belt. Aquesta llarga experiència ha permès dissenyar un curs adaptat a participants amb perfils diversos, tant des del punt de vista de la formació prèvia (enginyers, farmacèutics, biòlegs, economistes, psicòlegs, metges, etc.) com del càrrec que exerceixen en l’organització.