Nou màster en Internet of Things (IoT) a la UPC School

La Internet de les coses (Internet of Things, IoT) és, sense dubte, una de les revolucions tecnològiques de la dècada. Aquesta és la previsió que fan fonts com CISCO i ABI Research que calculen que el nombre de dispositius connectats a Internet podrà arribar als 50.000 milions el 2020, o fins i tot superar-los. Aquest volum de nous dispositius connectats originarà un mercat global de 19 bilions de dòlars en la propera dècada, segons CISCO, líder mundial al sector. El domini de la IoT necessitarà coneixements transversals que inclouen des de l’obtenció de dades mitjançant sensors fins al big data, passant per la ciberseguretat, els dispositius i sistemes involucrats i els protocols que permeten la comunicació entre aquests. Formar professionals especialitzats i capaços de liderar nous projectes en aquest nou escenari connectat és l’objectiu del màster en Internet of Things (IoT) que la UPC School impartirà a partir del proper octubre.

Internet of Things (IOT)La Internet de les Coses tindrà gran quantitat d’usos en el nou escenari productiu, amb un alt impacte i infinitat d’oportunitats professionals en àmbits com les smart cities, smart home, smart energy, smart health o la indústria 4.0 i el vehicle connectat. L’adopció de les solucions de la IoT possibilitarà noves oportunitats de negoci i la creació de noves empreses, i permetrà a les companyies reduir costos operacionals, augmentar la productivitat i desenvolupar noves ofertes de productes.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) vol situar-se com un referent formatiu al sector amb la primera edició del màster en Internet of Things (IoT), que recull la seva expertesa tecnològica i d’innovació. El màster atorgarà la capacitat per entendre el mercat actual de la Internet of Things (IoT) i la seva evolució futura i aportarà les competències per dissenyar, implementar i desenvolupar projectes en l’àmbit IoT. La formació té un alt component pràctic i aplicat, ja que la major part dels desenvolupaments en IoT sorgeixen de la mà d’emprenedors i empreses de nova creació. El curs dedica més del 20% del seu contingut lectiu a presentar la cadena de valor de l’Internet of Things, i aspectes empresarials i de finançament perquè l’alumne pugui crear i desenvolupar una start-up o projecte propi en aquest àmbit.

El professorat del màster combina docents universitaris (amb experiència pràctica en projectes IoT, recerca i estandardització internacional) amb professionals del sector, la majoria emprenedors en actiu de diferents àmbits com les smart cities, home automation, indústria 4.0 o altres àrees relacionades.

El curs està adreçat a professionals del sector de les telecomunicacions, informàtica o electrònica que se sentin atrets per les possibilitats de creixement del sector IoT, tècnics d’àmbit industrial que vulguin ampliar coneixements en l’àmbit de la digitalització i la industria 4.0, programadors software, administradors de xarxes i servidors per gestionar l’ingent quantitat de dispositius connectats i altres professionals del sector TIC que vulguin reorientar la seva activitat cap a les noves professions que generarà la Internet of Things.

Els alumnes desenvoluparan un projecte complet que permetrà l’aplicació dels coneixements adquirits al llarg del programa. Es treballarà en equips multidisciplinaris per desenvolupar un projecte d’adquisició de dades obtingudes per sensors, transmissió de dades, anàlisi i actuació en base a resultats.