Nou postgrau en Lean Startup Incubation

La UPC School posarà en marxa al gener de 2020 un nou postgrau en Lean Startup Incubation amb la col·laboració de Bcombinator, hub d’innovació i creixement empresarial del 22@. El postgrau neix per donar resposta a les necessitats d’innovació, d’adaptació a nous models de negoci sustentats en les TIC, d’ètica empresarial i de sostenibilitat, per crear i liderar les empreses del segle XXI.

El programa té una durada de 12 setmanes intensives i combina l’ensenyament de coneixements, el mentoring i l’aplicació pràctica. Des del primer dia els participants del curs entraran al programa d’incubació de Bcombinator, on prestigiosos mentors els assessoraran en totes les àrees: producte, model de negoci, màrqueting, finances, legal, estratègia, en un ambient on s’incentivarà la innovació, la col·laboració i el networking.

El curs s’adreça a persones interessades a emprendre un negoci únic i sòlid, d’innovar, de dirigir equips o empreses i de treballar en entorns innovadors.

La formació està dividida en dues fases: una primera de sessions magistrals a les instal·lacions de la UPC School, fonamentada en la metodologia Lean Startup i eines innovadores. I una segona, en paral·lel a les classes, dins de Bcombinator, on l’alumne tindrà l’oportunitat de conviure amb altres emprenedors, experts i mentors que l’assessoraran durant tot el procés d’iteració i pivot fins a trobar l’encaix perfecte del seu producte en el mercat (product-market fit). El programa conclou amb el Demo Day, en el qual presentarà la seva empresa i el producte davant d’una audiència formada per inversors espanyols i internacionals.

El postgrau compta amb la direcció acadèmica de Pere Botella, enginyer industrial, doctor en Informàtica i catedràtic del Departament d’Enginyeria de Serveis i Sistemes d’Informació de la UPC; i d’Erik Brieva, enginyer informàtic, màster en Computer Graphics, CEO d’Strands, president de Bcombinator i emprenedor múltiple i executiu de diferents empreses innovadores.