Presentació de la UPC School of Professional & Executive Development

23 de gener de 2009

La UPC School of Professional & Executive Development es va inaugurar el passat 22 de gener en presència de la Sra. Blanca Palmada, comissionada per a Universitats i Recerca del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya, i de destacats directius de les principals empreses tecnològiques amb seu a Barcelona. Lluís Torner, director de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), va impartir la conferència inaugural, en la qual va assegurar que “aquesta nova iniciativa de la Universitat Politècnica de Catalunya és un ‘niu de talent’, un entorn en què s’imparteixen els coneixements necessaris per acollir, cuidar i crear talent”.

Antoni Giró, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, va destacar que “la nova UPC School of Professional & Executive Development està concebuda especialment per a les persones que treballen en sectors lligats a l’arquitectura, l’enginyeria i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i a les empreses de l’entorn de la tecnologia”. En aquest sentit, Torner va subratllar “el paper d’aquesta escola per a professionals com a peça clau per posar en relació dos entorns la sinèrgia dels quals produeix innovacions profundes: la universitat i l’empresa”.

Joaquim Olivé, director de la UPC School of Professional & Executive Development, defineix la tasca que aquesta nova institució té encomanada com “la d’ajudar els professionals de l’arquitectura, les enginyeries i les tecnologies de la informació i la comunicació a desenvolupar tot el seu potencial, posant-los a l’abast els coneixements nous, els experts més destacats i la possibilitat d’aprendre en un espai específicament vinculat a l’entorn tecnològic”. Les àrees de coneixement en les quals se centra aquesta formació són l’arquitectura i l’urbanisme, l’enginyeria civil, l’enginyeria industrial, la gestió i l’organització d’empreses, la sostenibilitat i el medi ambient, i les TIC.

Aquest nou projecte de la Universitat Politècnica de Catalunya s’erigeix com un referent internacional en el camp del coneixement de la tecnologia, un punt de trobada per a l’intercanvi d’idees i experiències i un espai per al desenvolupament de la carrera professional sota el signe de l’experiència, el rigor i la qualitat de la UPC. El lema de l’escola, Inspiring innovation. Empowering talent, descriu la voluntat de transmetre als professionals especialitzats en àmbits tecnològics el coneixement capdavanter procedent de la recerca científica que genera la Universitat Politècnica de Catalunya, perquè es transformi eficientment en innovació en el si de l’empresa.

Enllaç relacionat: