MY_TECH_SPACE

Entrar
Campus en manteniment
Usuari i/o clau incorrectes
No tens cap entorn actiu
El teu accés ha estat restringit. Consulta amb el departament d'administració
Per problemes tècnics el campus virtual és inaccessible. Estem treballant per solucionar-ho. Disculpa les molèsties.
No tens autorització per fer aquesta crida. Pots consultar a webmaster.fpc@fpc.upc.edu
Has d'introduir l'usuari del campus no un correu electrònic
Has de fer la verificació per comprovar que no ets un robot.
Inici   >  Agenda  >  Conferència "El poder de la cultura"
Data: 06-07-2015
Horari: 19:00 a 20:30
Lloc: CCCB - Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (c/ Montalegre 5, Barcelona)

El proper dilluns 6 de juliol, a les 19h, tindrà lloc al vestíbul principal del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona - CCCB (c/Montalegre 5, Barcelona) la conferència: "El poder de la cultura", a càrrec del periodista, filòsof i escriptor Josep Ramoneda. Aquesta conferència també serà l’acte de cloenda del curs 2014-2015 del màster en Disseny i Producció d’Espais, organitzat per la UPC School i el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

La cultura és poder, ja sigui d’emancipació o de submissió. I tot i que no és cap garantia contra la barbàrie, sense cultura estem molt més indefensos: és un instrument que ens dóna més recursos per viure l’experiència de la vida. En aquest sentit, la formació estrictament tècnica i pràctica és insuficient. Tot i això, les humanitats estan sent relegades als currículums escolars quan són un punt de vista fonamental per contemplar les acceleracions del món sense deixar-se la pell en els ritmes infernals.

La presentació de l’acte anirà a càrrec de Carmen Rodríguez, historiadora de l’art, investigadora i professora associada del Departament de Composició Arquitectònica de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona i professora del Màster en Disseny i Producció d’Espais.

El ponent

Josep Ramoneda (Cervera, Lleida, 1949) és periodista, filòsof i escriptor, col·laborador habitual del diari El País i de la Cadena Ser i director de diverses col·leccions d’assaig. Ha estat director del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) entre els anys 1989 i el 2011, president de l’Institut de la Recherche et de l’Innovation (IRI) de París des de 2009, director de l’Institut d’Humanitats (1986-1989), col·laborador de La Vanguardia (1980-1996), i professor de Filosofia contemporània a la Universitat Autònoma de Barcelona (1975-1990). Ha publicat nombrosos llibres referents en l’àmbit de la cultura i la reflexió política.

Organitzat amb:

Institut d’Humanitats

Col·labora:

Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB)