Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais participen en la 67a edició del festival Girona, Temps de Flors

Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais han participat de nou al Festival Girona, Temps de Flors, que arribava aquest any 2022 a la seva 67a edició. Entre els dies 7 i el 15 de maig, els alumnes hi van exposar el seu projecte “Jardí”, situat a l’estany dels jardins del Doctor Figueres.

La instal·lació es construïa a partir d’una estructura de ferro autoportant col·locada al bell mig de l’estany. Revestida en el seu perímetre per un seguit de canyes disposades sinuosament a diferents alçades i farcida en el seu interior per un núvol ocult d’eucaliptus i flors fresques anomenades statice. El so que emetia el xoc de les canyes quan bufava el vent cridava l’atenció dels visitants que, en apropar-se a l’espai d’actuació, descobrien, gràcies al reflex de l’aigua, el cromatisme i l’aroma que desprenien els elements florals.

Aquest projecte de jardí interior es va concebre amb la voluntat de transportar el visitant a l’interior d’un mateix. En algunes ocasions, de forma inconscient, ens protegim mitjançant una cuirassa. Una protecció que ens vestim en relacionar-nos amb altres persones, amagant així la nostra essència. Però quan perdem la por i ens obrim, la gent que ens envolta pot descobrir un interior ple d’emocions, desitjos i somnis.

Un projecte amb una alta càrrega perceptiva que ha estat dissenyat i construït pels alumnes de l’edició 2021-2022 del màster.

Alumnes participants: Daniela Acosta, Karla Adames, Santiago Caballero, Maria Casadellà, Paula Cervigni, Mariana de la Torre, Adriana Gonzáles, Fatima Jara, Salma Khaddaj, Sara Manfredini, Nahel Menares, Marta Nafría, Carolina Palacios, Érika Pérez, Carlos Ramírez, Gabriela Rocha, Gabriella Rolón, Ivanna Salas i Marcela Silva.

Tutors del projecte: Cristina Masferrer i Josep Callís

El Festival Girona, Temps de Flors o el festival de literatura infantil i juvenil Món Llibre són oportunitats d’experimentació úniques per als alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais, en realitzar una instal·lació real i experimentar amb la interacció del públic amb la seva proposta. Les instal·lacions efímeres en què participen, en les quals apliquen tot allò après durant el màster, els permeten investigar noves idees i sensacions a través de l’espai.