5 alumnes del màster DiPE, autores del Yamaha Light Meeting Point per a Llum BCN 2023

Un grup de 5 estudiantes del màster en Disseny i Producció d’Espais de la UPC School han estat les encarregades de donar vida a la instal·lació lumínica de Yamaha durant la darrera edició del festival Llum BCN, celebrada el cap de setmana del 4 i 5 de febrer al barri del Poblenou.

L’edició 2023 de Llum BCN va comptar amb el suport de Yamaha com a patrocinador principal, que va liderar el projecte lumínic propi Yamaha Light Meeting Point. Les encarregades de dissenyar-la i executar-la van ser les arquitectes Amy Miriam Labastida Hernández, Bárbara Marshall Silva, Carolina Contreras Argüelles, Elisa González-Aréchiga Peña i Javiera González Carroza, alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais. Van ser seleccionades per la marca i l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) a través d’un concurs de talent entre 15 centres docents participants. Durant tot el procés de disseny i execució han estat tutoritzades per Saeta Estudi.

El seu projecte, que es va exposar als jardins de Ca l’Aranyó (c/Ciutat de Granada, 150), portava el nom de ‘Velocitat i Control‘ i va néixer d’una anàlisi profunda de les sensacions que es generen a partir de la velocitat. Amb aquesta instal·lació, les autores buscaven provocar una experiència d’adrenalina, barreja d’emoció, plaer i energia. Aquesta sensació la van buscar mitjançant la interacció de les persones sota un efecte de miralls reflectors confrontats (amb un efecte espia no totalment opac) que generaven la il·lusió d’un túnel infinit de llum mitjançant una superposició de grans anelles. En aquest túnel visual quedaven emmarcades dues motocicletes de Yamaha que els visitants podien fer servir per travessar virtualment aquesta estructura de fugida i incorporar la seva pròpia imatge a l’experiència visual.

Enhorabona a totes!