Antoni Giró, rector de la UPC, una de les 100 veus destacades per la UNESCO

31 de juliol de 2009

Antoni Giró, president de la Global University for Innovation (GUNI) i rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), és una dels veus destacades en la publicació de la UNESCO “100 voices. A decade of Inspiration and Achievement in Higher Education” que recull les opinions d’un centenar de personalitats internacionals, dels àmbits de la universitat i de la política, entorn a la funció de l’ensenyament superior a l’hora d’abordar els desafiaments mundials.

La publicació, que va ser presentada enguany en el marc de la Conferència Mundial sobre Educació Superior 2009, celebrada a París, inclou la visió d’Antoni Giró al costat d’articles de personalitats com ara Philip G. Altbach, director del Center for International Higher Education, (Boston College, USA), Jacques Attali, ex president de l’European Bank for Reconstruction & Developement, Theodor Berchem, ex president del German Academic Exchange Service (DAAAD), Tony Blair, ex primer ministre del Regne Unit, Kofi Annan, ex secretari general de les Nacions Unides, Noam Chomsky, professor de lingüística al MIT (Massachussets Institute of Technology) (Boston, USA), Bill Gates, president de la Microsoft Corporation, C.Peter Magrath, rector de la West Virginia University (Morgantown, USA), Nelson Mandela, ex president de Sudàfrica, Angela Merkel, canciller de la República Federal d’Alemanya, Barack Obama, president dels Estats Units, Vladimir V. Putin, primer ministre de la Federació Russa, Jose Saramago, Premi Nobel de literatura 1998, Nicolas Sarkozy, president de França, o Margaret Spellings, ex secretaria d’ Educació dels Estats Units.

La publicació no només vol informar sinó també inspirar. La compilació de 100 veus recupera la idea que l’educació superior no pot obviar la fase de compartir, transversalment, el coneixement, la visió i les idees.

“A decade of Inspiration and Achievement in Higher Education” vol destacar els debats pertinents d’ahir i d’avui, els quals continuen oberts en un moment de desenvolupament de la reforma de l’educació superior, i que formen la base d’uns valors coincidents en totes les universitats del món.

El paper de la GUNI a la Conferència Mundial sobre Educació Superior 2009

Antoni Giró, president de la Global University for Innovation (GUNI) i rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), va participar recentment a la Conferència Mundial sobre Educació Superior 2009 , amb la ponència “L’educació superior en una època de transformacions – Cap a un nou lideratge social”. La Conferència va tenir 1.200 participants en representació de totes les regions UNESCO del món.

La Global University Network (GUNI) va ser creada l’any 1999 per la UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization), la Universitat de les Nacions Unides i la Universitat Politècnica de Catalunya, després de la primera Conferència Mundial sobre l’Educació Superior, el 1998.

La missió de la GUNI és contribuir a l’enfortiment del rol de l’educació superior a la societat, facilitant la seva innovació sota una visió de servei públic, pertinença i responsabilitat social. La xarxa està integrada per 180 membres de 68 països. ■