Cicle de conferències en lighting design del curs 2014-2015

Els millors professionals de l’àmbit de la il·luminació arquitectònica i d’espais interiors es donen cita en el cicle de conferències que es realitza anualment en el marc del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica de la UPC School. Consulta els vídeos complets amb les experiències professionals en il·luminació arquitectònica de Tapio Rosenius, Philippe Stanfield, Jan Blieske, Paolo Rizzato, Roger Narboni i Anton Amman. Aquest nou any acadèmic 2015-2016, el cicle s’ha iniciat amb una conferència d’Anne Bureau sobre enllumenar la foscor.

A desembre de 2014, els joves lighting designers Tapio Rosenius, Philippe Stanfield i Jan Blieske van reunir-se al CosmoCaixa per explicar en l’Open Talent: “What do we communicate with light?”, els principals projectes internacionals en il·luminació arquitectònica què ells mateixos han liderat. Tapio Rosenius és director de l’estudi Lighting Design Collective, una plataforma de col·laboració entre professionals món de l’arquitectura, el disseny d’il·luminació i les arts visuals dóna vida a projectes que utilitzen les darreres tecnologies i que donen cobertura internacional a més de 20 països. Jan Blieske és arquitecte i soci fundador, junt a Jann Dinnebier, del estudi d’il·luminació arquitectònica amb seu a Berlín Dinnebier+ Blieske. Philippe Stanfield és arquitecte i lighting designer de l’estudi francès Yann Philippe Kersalé, on desenvolupa projectes d’il·luminació per ciutats internacionals, espais públics i clients privats arreu del món.

Vídeo de l’Open Talent: “What do we communicate with light?”

Open Talent Communicate Light

També al desembre de 2014, el reconegut lighting designer Paolo Rizzato, amb més de 4 dècades al sector de la il·luminació, va parlar del innovador model de làmpara Hope, dissenyada per ell des de l’estudi d’il·luminació Luceplan. Rizzato ha treballat per col·leccions permanents de grans museus, com el Victoria i el Albert Museum (Londres), el MoMA (Nova York), el Centre Pompidou (París) o la Col·lecció Permanent de Disseny a la Triennale (Milà).

Vídeo de l’Open Talent: “Hope, il design in un oggetto”

Open Talent Hope Oggetto

Al mes de març de 2015, Roger Narboni va compartir en l’Open Talent “Evolutions in urban lighting” la seva visió sobre quines variables socials i de sostenibilitat marquen les noves tendències actuals en il·luminació urbana i arquitectura contemporània. Roger Narboni és fundador del prestigiós estudi d’il·luminació Concepto Studio.

Antón Aman va tancar el cicle al maig de 2015 amb una conferència sobre la llum com a matèria plàstica, on va reforçar la idea de il·luminar com un exercici d’art, de disseny, d’arquitectura i d’esculpir la matèria. És fundador i director de Architectural Lighting Solutions, empresa de consultoria que ha signat projectes singulars com ara el nou estadi de l’Athletic de Bilbao, l’Expo Saragossa 2009 o la il·luminació del parc metropolità del Manzanares de Madrid.

Vídeo de l’Open Talent: “Llum: matèria plàstica”

Open Talent Luz Materia Plastica

El cicle de conferències en el marc del màster en Lighting Design. Disseny d’Il·luminació Arquitectònica de de la UPC School està patrocinat per Artemide, Flos, Erco, iGuzzini i Lutron.

Patrocinadors:

Artemide