Sostenibilitat i equilibri, components clau a l’enginyeria d’organització

23 de setembre de 2009

La recuperació de la visió del producte a les empreses i l’aposta per la reenginyeria de processos, la qualitat i la formació per assolir la sostenibilitat són les fites que cal aconseguir, segons les conclusions a què van arribar els professionals de l’enginyeria que van assistir a la 3rd International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management, que es va celebrar al Campus de Terrassa de la UPC el passat 2 de setembre.

L’acte, que es va fer al mateix temps que el XIII Congrés d’Enginyeria d’Organització (CIO 2009) de la UPC i que va ser organitzat per la patronal CECOT, va tenir com a principal objectiu esdevenir un punt de trobada i d’intercanvi d’opinions i experiències acadèmiques, de recerca i de transferència de tecnologia, i d’experiències d’èxit empresarial entre els professionals de l’enginyeria d’organització.

Les sessions es van focalitzar en la logística inversa, és a dir, en el reciclatge en els processos productius, que es basa a tornar a incorporar components de rebuig al procés productiu i pretén fomentar la responsabilitat social dins l’enginyeria de producció, amb la intenció d’assolir un procediment més sostenible.

Segons va explicar el president de la CECOT i professor del màster en Direcció i Organització d’Empreses de la UPC School, Antoni Abad, un dels aspectes més importants que s’ha volgut destacar en aquest congrés és la necessitat d’una organització basada en la sostenibilitat i l’equilibri.

Amb aquestes sessions, la CECOT ha volgut remarcar la importància de la col·laboració entre empreses i universitats per assolir uns alts nivells de competitivitat i optimització de processos en el teixit empresarial.■

Enllaç relacionat: