Jordi Baylina i Jaume Sanpera, premis Salvà i Campillo a l’Emprenedoria a La Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

La 28a edició de La Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, celebrada la nit del dijous 9 de març a L’Auditori de Barcelona, va lliurar el premi Salvà i Campillo a l’Emprenedoria a dos professors de la UPC School: Jordi Baylina, professor del màster en Tecnologies Blockchain, i Jaume Sanpera, docent del postgrau en Enginyeria Quàntica.

Jordi Baylina és cofundador de Polygon ID & Polygon Hermez. Després de 18 anys treballant i emprenent al sector TIC, va decidir entrar al món del blockchain, on té una intensa activitat docent i divulgativa sent un dels auditors en smart contracts més respectats del món. Jaume Sanpera compta amb una llarga trajectòria en els àmbits de desenvolupament de negoci, dispositius mòbils, gestió de productes i tecnologies wifi i wimax. Emprenedor en sèrie, a finals de 2019 funda Sateliot, una constel·lació de nanosatèl·lits de baixa òrbita que proveeix de connectivitat IoT de manera global tota la superfície de la Terra.

Els organitzadors de La Nit han volgut fer també un reconeixement especial a tres pioners de la recent història d’Internet: Sebastià Sallent, Artur Serra i Xavier Peiró, impulsors de la Fundació i2CAT, referents en recerca col·laborativa en l’àmbit de les tecnologies digitals, i una de les entitats col·laboradores de la UPC School.

La Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica és la cita institucional de referència del sector de les Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació. Està organitzada conjuntament per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF) i busca ser la principal trobada de networking anual entre professionals, empreses, administració pública, associacions i institucions del sector TIC. És l’escenari de lliurament dels premis més rellevants del sector TIC català, que en aquesta edició 2023 van recaure en:

• Premi Salvà i Campillo a la Personalitat destacada: Andreu Vilamitjana, director de CISCO Espanya.
  • Premi Joan Clarke al/la CIO destacat/da: Benito Carrillo, CIO de Vichy Catalan Corporation, i Sergi Gistàs, CIO d’Esteve Pharmaceuticals.
  • Premi Salvà i Campillo a l’Emprenedor/a: Jordi Baylina i Jaume Sanpera.
  • Premi Alan Turing al Compromís Social: Ana Freire, directora de Tecnologia de la UPF.
  • Premi a la Comunicació i Divulgació de les TIC: Vicent Partal, director de Vilaweb.
  • Premi d’Honor: Arcadi Navarro, professor i investigador ICREA al departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF i director de la Fundació Pasqual Maragall.