La capacitat de superació davant els reptes centra el darrer Open Talent a la UPC School

El Open Talent “Pol Sud sense límits”, presentat per un dels integrants de l’expedició, Xavier Valbuena, ha transmès l’alegria de viure en qualsevol circumstància. Una lliçó sobre la sorprenent capacitat humana de superació, sigui quin sigui el repte que ens motivi a tirar endavant.

La conferència s’ha emmarcat en l’acte de lliurament de diplomes del postgrau en Comunicació Multimèdia per a persones discapacitades que es va realitzar el passat curs 11-12 a la UPC School, fruit del conveni de col·laboració que van signar Fundación Antena 3 i la Universitat Politècnica de Catalunya.

El ponent

Xavier Valbuena, 48 anys, professor de ciències en una escola de l’Hospitalet de Llobregat. Llicenciat en biologia, capità de iot i màster en comunicació audiovisual.

L’any 2000 pateix un accident de motocicleta i com a conseqüència perd la seva cama dreta per sobre del genoll. Actualment porta una pròtesis ortopèdica que li permet portar una vida completament normal a Vilassar de Mar, on resideix amb la seva dona i els seus quatre fills.

Entre les seves principals aficions destaquen l’excursionisme, l’astronomia i la navegació.