La instal·lació Elemental, menció especial del festival Llum BCN 2021

El muntatge expositiu Elemental, realitzat pels estudiants del màster en Disseny i Producció d’Espais de la UPC School, va ser una de les propostes participants en el festival lumínic Llum BCN 2021, que s’ha realitzat al barri de Poblenou durant el cap de setmana del 6 i 7 de novembre. Elemental feia ús de la llum, l’aigua i el so per crear una atmosfera única que va ser reconeguda amb la menció especial d’aquesta edició.

Un dels trets distintius de Llum BCN és la implicació d’alumnes i professors d’escoles d’arquitectura, art i disseny de la ciutat, que són els responsables de les instal·lacions, que en aquesta ocasió s’ubicaven al Parc del Centre del Poblenou.

Els alumnes del màster en Disseny i Producció d’Espais han consolidat la seva participació habitual al Festival amb Elemental, una intervenció que ens convidava a reconciliar-nos amb l’origen, amb allò que és elemental: l’aigua llisca del seu contenidor i es reflecteix allà on arriba la llum. A Elemental, el món aeri i el món aquàtic es fonien en un espai que elevava la mirada i feia volar, alhora, la imaginació de l’espectador.

Un jurat format per representants de l’organització del festival, professionals del sector i membres d’entitats vinculades ha atorgat a Elemental una menció especial d’acord amb criteris com l’originalitat, la capacitat transformadora, la interacció amb el públic o l’ús de la llum com a llenguatge.

Intervenció realitzada pels alumnes: Enrico Ambra, Katherine Lizeth Ballon, Berta Escalas, Daniela Holfeltz, María Magdalena Larrain, Arianna Longworth, Luciana Paola Morey, Kenia Rodríguez, Roser Tutusaus, Ivón Larisa Zavala.

Tutors: Coque Claret, Josep Ricart.

Amb la col·laboració de: Lidia Angelini, Juan Pablo Bruno, Paulina Casillas, Consuelo Coumerme, Alba Garriga, Persa Hajiyani, Arianna Marsili, Nicolás Molina, Cristina Ortega, Juan Pablo Ramírez, Belén Sánchez, Itziar Solanes, Cristina Vargas.

Amb el suport de: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).