Un grup d’alumnes del màster en Disseny i Creació de Videojocs presenta l’estudi Flan Games

10 de novembre de 2009

Pedro Becerra, Juan J. Chiw, David Fuster, Joan Muñoz i Gabriel Callejas es van conèixer quan cursaven el màster en Disseny i Creació de Videojocs, que dirigeix Jesús Alonso a la UPC School of Professional & Executive Development. Tant entusiasme els va produir el seu projecte de fi de màster, que van decidir professionalitzar l’activitat i ara el projecte ja disposa d’un web oficial. El videojoc Day After Order presenta un món apocalíptic en què les ombres comencen a dominar el món. En el moment més crític, quan l’obscuritat s’estén arreu, de les tenebres sorgeix un elegit que té com a missió salvar el món i restaurar-hi l’equilibri i l’harmonia. El jugador que es posa davant la pantalla és aquest heroi. Es tracta d’un videojoc creat amb la jugabilitat 2D de les primeres plataformes, la qual els creadors del joc trobaven a faltar en molts dels dissenys actuals. Tot i que ells el defineixen com una plataforma “clàssica”, fa ús de les tecnologies més recents: els motors són NeoAxis, i s’integra l’OGRE per als gràfics, el PhysX per a les físiques i l’Fmod per a l’àudio.

Becerra, Chiw, Fuster, Muñoz i Callejas tenen una formació prèvia molt diversa. El primer d’ells va cursar Enginyeria de Sistemes a la UPC, mentre que Chiw, d’origen mexicà, va estudiar al seu país Enginyeria en Sistemes Computacionals. Fuster va decidir-se per l’Administració i la Direcció d’Empreses, i Muñoz, després de l’ESO, va fer el batxillerat artístic i, més tard, un grau superior en Disseny Gràfic. Callejas va cursar Desenvolupament d’Aplicacions Informàtiques. Tota aquesta varietat de perfils i experiències van confluir en el màster en Disseny i Creació de Videojocs, una formació que explora les possibilitats d’un sector industrial que agafa embranzida al nostre país.

Espanya —que és un dels països que lideren el rànquing de consumidors de videojocs i un dels que més en compren— se situa en el quart lloc d’Europa i en el sisè de tot el món. El nostre país té 9 milions de jugadors, i l’any 2007 ens vam gastar gairebé 1.500 milions d’euros en la compra de jocs. Malgrat la importància d’aquestes xifres i la rellevància que està adquirint el sector, la força d’aquesta indústria no ha augmentat al mateix ritme que la producció i el desenvolupament del programari per a videojocs. Fins ara hi havia una carència de professionals qualificats que posava en evidència la necessitat de tenir màsters com el que ofereix la UPC School of Professional & Executive Development. L’objectiu del curs és formar els alumnes en el disseny i la programació de videojocs. Amb aquests coneixements se’ls obre un ampli ventall de possibilitats laborals en diversos sectors, com ara la direcció de projectes, la programació, la direcció artística, el disseny gràfic, el modelatge i l’animació 3D o el CAD. ■